Hallo, is daar iemand?

Hallo, is daar iemand?

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
KPN MOOISTE CONTACT FONDS
Bureau
N=5
Jaar
2014
Paginanummer
78

Nominatie 2014

Doelstelling

Op sympathieke wijze bekendheid geven aan het KPN Mooiste Contact Fonds dat sinds 7 jaar kwetsbare doelgroepen verbindt met de wereld om hen heen. Onderliggend maken we Nederland op een toegankelijke manier bewust van het groeiend maatschappelijk probleem van eenzaamheid en stimuleren we onderling sociaal contact.

Doelgroep

Alle Nederlanders en met name zij die weleens iets voor een ander willen betekenen.

Concept

Sociaal contact is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Door bijvoorbeeld ouderdom, ziekte of een verstandelijke beperking kunnen mensen sociaal geïsoleerd raken. Uit onderzoek van peil.nl blijkt dat maar liefst een kwart van de Nederlanders zich eenzaam voelt. De helft weet niet hoe ze hun sociaal isolement moeten doorbreken en een kwart van de ondervraagden wil helpen maar weet niet hoe. De campagne laat zien hoe het KPN Mooiste Contact Fonds daar al 7 jaar iets aan probeert te doen, met de inzet van techniek, maatschappelijke partners en duizenden KPN-vrijwilligers. Tegelijkertijd roept de campagne alle Nederlanders op om zelf ook een steentje bij te dragen. Je kunt al op heel eenvoudige wijze het verschil maken: een bezoekje, een kaartje, een belletje om te vragen hoe het met iemand gaat.

Media- en middelenstrategie

Televisie is ingezet om de emotionele meerwaarde van het fonds over de bühne te brengen en de naamsbekendheid een impuls te geven. Dit werd ondersteund met outdoor, radiocommercials, dagbladadvertenties, bannering, branded content, social media en pr. Alle uitingen verwezen naar kpnmcf.com waar informatie over het fonds, de historie, initiatieven, maatschappelijke partners enz. te vinden is. In december vonden de KPN Mooiste Contact Kerstdiners voor senioren plaats en de KPN Mooiste Contact Dagen in Thialf, waar duizenden vrijwilligers zijn getrakteerd op het bijwonen van de KPN NK schaatswedstrijden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken