HALLO AMSTERDAM

Vodafone Nederland / LBi OER

award
Winnaar 2008

Bekijk deze campagne op pagina 531 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Vodafone Nederland
Titel
Communicatiediensten
Bureau
LBi OER
Account
Sandra Smits, Yorick Wolf
Copy
Sander Hey, Marius Lichtendahl, Bernd Weeke
Art
Wouter Vanhaeren, Sander van Stijn
Strateeg
Joris Verhaak, Merlijn van Vliet
Opdrachtgever
SUZANNE BOUWES, BART DE BEUCKER
Film/Productiemaatschappij
Account The Garage Creations: Chris Dijk en Hanneke Satter, Creative Director The Garage Creations: Sylvester Lindemulder
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Vodafone Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LBi OER
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Personeel
Meer Personeel winnaars

Personeel

Doelstelling

Werving van 250 toptalenten voor het nieuwe hoofdkantoor van Vodafone Nederland in Amsterdam. In een markt waar het zeer moeilijk is het juiste personeel te vinden leverde de campagne ruim 4.500 CV’s op en werden alle vacatures ingevuld.

Doelgroep

Hoogopgeleide, ambitieuze en ondernemende professionals (m/v, 25-35 jaar)

Strategie/Concept

Vodafone is een uitdagend merk, een ‘Challenger’. Met het nieuwe hoofdkantoor vestigt zij zich in een rebelse stad waar aan concurrentie geen gebrek is. In de campagne komen ze samen. ‘The Challenger meets the Rebel’, ofwel Vodafone ontmoet Amsterdam.

Media- en middelenstrategie

Consistente doorvertaling in alle middelen. Introductiefase met o.a. locatiegebonden Abri’s (120 uniek), billboards & print. Kennismakingsfase op locaties waar talenten samenkomen met o.a. wc-posters, boomerangkaarten en bierviltjes. Wervingsfase met o.a. banners & SEA ondersteund door een heldere campagnesite. Tot slot een gift van Vodafone aan de inwoners van Amsterdam in de vorm van het evenement ‘9 straatjes rood’

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen