HAAL MEER UIT JE HAAR MET ANDRÉLON

HAAL MEER UIT JE HAAR MET ANDRÉLON

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Unilever Benelux
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2009
Paginanummer
270

Nominatie 2009

Doelstelling

Een nieuwe campagne moet benadrukken dat Andrélon hét haarverzorgingsmerk is, dat altijd het juiste product heeft voor elk haartype. Hierdoor zullen huidige Andrélon gebruikers trouw blijven aan hun merk en worden nieuwe gebruikers aangetrokken.

Doelgroep

De Andrélon vrouw is zelfverzekerd en staat positief in het leven. Ze wil er elke dag goed en verzorgd uitzien, maar dat is geen obsessie voor haar. In communicatie focussen we op vrouwen tussen 28 en 32 jaar.

Concept

Televisie vormt de basis van de campagne. In de televisiecommercials vertelt een vriendin, man of zus van de hoofdpersoon (‘een naaste’) hoe een specifieke range Andrélon haarverzorgingsproducten een positief effect heeft gehad op het haar (functionele benefit) en het leven (emotionele benefit) van de hoofdpersoon. De nadruk ligt dus altijd op de benefits van de producten. Door een naaste over de hoofdpersoon te laten vertellen, wordt zij/ hij een echt mens in een sociale context. Dat is belangrijk omdat Andrélon een merk is dat midden in het echte leven staat: Andrélon is geen Televisiecommercial 'Glans' merk dat redeneert vanuit cliché beautyidealen, maar altijd vanuit echte insights van echte mensen. Bovendien ontstaat zo een herkenbaar en impactvol campagnegrid. In print- en outdooruitingen zien we dezelfde hoofdpersonen als in de televisiecommercials. De functionele benefit van een product wordt benadrukt en via een visual device met een knipoog in beeld gebracht.

Media- en middelenstrategie

De basis van de mediamix is televisie. In een televisiecommercial worden de producten uit een specifieke range onder de aandacht gebracht. Daarbij worden zowel de functionele benefit als de emotionele benefit van de range benadrukt. In print focussen we op de functionele benefit. Outdoor is primair bedoeld om awareness te creëren voor de range. Online communicatie wordt ingezet om de functionele benefit ook in een andere context onder de aandacht te brengen en awareness te creëren voor de range.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken