Guide of Thrones, the fastest way to get up to speed with Game of Thrones

VODAFONEZIGGO / OMD

Bekijk deze campagne op pagina 380 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
VODAFONEZIGGO
Bureau
OMD
Opdrachtgever
VodafoneZiggo
In samenwerking met
MediaMonks & J. Walter Thompson Amsterdam
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VODAFONEZIGGO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van OMD
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

De engagement met het merk Ziggo, in het bijzonder het product 'Movies & Series XL' pakket, vergroten door verrassend in te haken en voor te sorteren op het langverwachte zevende seizoen van de Game of Thrones.

Doelgroep

Bestaande en potentiële Ziggo klanten, 20-54 jaar, geïnteresseerd in films/series.

Strategie/Concept

Ziggo is de exclusieve broadcaster van de hitserie Game of Thrones. Om deze USP te kapitaliseren bedachten we de innovatieve engagementstrategie Guide of Thrones. Door middel van een chatbot kon de gebruiker met een keuzemenu of door het invoeren van emoji's (human input) specifieke personages uit de serie in de conversatie oproepen om toegang krijgen tot de complexe en verrassende verhaallijn, waarvan de inhoud is toegespitst op zowel fans als niet-kijkers.

Media- en middelenstrategie

Sociale media, online display/video en verschillende vormen van native advertising. In totaal zijn zo'n 612.000 berichten verstuurd naar 45.000 unieke gebruikers met een totale conversatielengte van 272.000 minuten.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen