Guide of Thrones, the fastest way to get up to speed with Game of Thrones

Guide of Thrones, the fastest way to get up to speed with Game of Thrones

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
VODAFONEZIGGO
Bureau
OMD
Jaar
2017
Paginanummer
380

Doelstelling

De engagement met het merk Ziggo, in het bijzonder het product 'Movies & Series XL' pakket, vergroten door verrassend in te haken en voor te sorteren op het langverwachte zevende seizoen van de Game of Thrones.

Doelgroep

Bestaande en potentiële Ziggo klanten, 20-54 jaar, geïnteresseerd in films/series.

Merkomschrijving

VodafoneZiggo is een toonaangevend bedrijf dat vaste, mobiele en geïntegreerde communicatie- en entertainmentdiensten levert aan consumenten en bedrijven.

Concept

Ziggo is de exclusieve broadcaster van de hitserie Game of Thrones. Om deze USP te kapitaliseren bedachten we de innovatieve engagementstrategie Guide of Thrones. Door middel van een chatbot kon de gebruiker met een keuzemenu of door het invoeren van emoji's (human input) specifieke personages uit de serie in de conversatie oproepen om toegang krijgen tot de complexe en verrassende verhaallijn, waarvan de inhoud is toegespitst op zowel fans als niet-kijkers.

Media- en middelenstrategie

Sociale media, online display/video en verschillende vormen van native advertising. In totaal zijn zo'n 612.000 berichten verstuurd naar 45.000 unieke gebruikers met een totale conversatielengte van 272.000 minuten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken