GTI Bannerbahn

GTI Bannerbahn

Categorie
Durables
Adverteerder
VOLKSWAGEN
Bureau
ACHTUNG!
Jaar
2013
Paginanummer
233

Winnaar 2013

Doelstelling

Bekendheid voor de nieuwe Golf 7 GTI en verhogen merkwaarden sympathiek en innovatief.

Doelgroep

Jonge mannen met een actief sociaal netwerk, geïnteresseerd in (nieuwe) technologie.

Concept

Met de introductie van de 7e generatie wilden we laten zien dat de GTI nog steeds onverslaanbaar is. Om dat te ervaren, organiseerden we een technologisch vooruitstrevend spektakel: GTI Bannerbahn. Op een parcours over 4 levensgroot geschilderde websites lieten we een echte GTI racen en testten we live de reactiesnelheid vh publiek. Diegene die op 13 september, als de race online over de sites te volgen was, de auto live het snelst met zijn muis zou vangen, won de nieuwe GTI.

Media- en middelenstrategie

De integratie tussen de fysieke en digitale wereld, leverde veel publiciteit op. We zochten een samenwerking met TMG en Sanoma, die met hun vier grootste digitale titels zowel redactioneel als commercieel 2 weken lang aandacht besteedden aan de race. Samen met eigen video's op Facebook en Youtube bevestigden we het iconische karakter van de GTI.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken