GROTE NAMEN

GROTE NAMEN

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Nationale-Nederlanden
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2008
Paginanummer
96

Doelstelling

Nationale-Nederlanden, sponsor van Oranje, tijdens het EK Voetbal 2008 neerzetten als supporter onder de supporters. Zodat door de sympathie voor het merk op de lange termijn merkvoorkeur wordt gecreëerd.

Doelgroep

Alle Nederlanders (zowel de consument, de verzekeringsadviseur als het eigen personeel).

Concept

Elk voetbaltoernooi levert een grote naam op. Zo kent iedereen Johan, Marco en Dennis. Ooit waren ze zo populair dat kinderen naar hen werden vernoemd. Nationale-Nederlanden geeft ons een kijkje in het leven van een Johan, een Marco en een Dennis. Alle drie vernoemd naar de ster die schitterde tijdens het toernooi waarin zij geboren werden. Wat hebben zij met voetbal? En welke rol speelt hun naam in hun leven? Wat de vraag opwerpt wat de grote naam van het EK 2008 wordt.

Media- en middelenstrategie

TV is hét medium tijdens voetbalwedstrijden. Er worden vier TVC’s ingezet tijdens de groepswedstrijden van Nederland. Na de groepswedstrijden worden de TVC’s ingezet rondom de wedstrijden die Oranje vervolgens moet spelen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken