Grootzakelijk bankiers

Grootzakelijk bankiers

Categorie
Personeel
Adverteerder
Rabobank International
Bureau
Co Unlimited
Jaar
2010
Paginanummer
448

Doelstelling

Werving van relatiemanagers en financiële specialisten o.a. op het gebied van financieren, treasury en internationaal zakendoen. Daarnaast wil Rabobank zich profileren als een aantrekkelijke werkgever en huidige medewerkers bevestigen in hun keuze voor Rabobank (company pride).

Doelgroep

Hoogopgeleide, ervaren financierings-, treasury specialisten, relatiemanagers, consultants financiële logistiek, investment managers (corporate finance specialisten) en international finance managers die niet of nauwelijks actief op zoek zijn naar een nieuwe baan.

Concept

Rabobank groeit in het grootzakelijk segment tegen de stroom in. Om die groei te kunnen vormgeven is er behoefte aan grootzakelijk bankiers. De doelgroep is echter niet in de markt voor directe werving. Dus hoe komt Rabobank met geschikte kandidaten aan tafel? Door potentiële kandidaten op een persoonlijke wijze uit te nodigen voor een gesprek van bankier tot bankier. Op de site kan er direct een afspraak worden gemaakt in de agenda van een Rabobank bankier! Het gesprek over succesvol grootzakelijk bankieren kan bij een wederzijdse klik uitmonden in een gesprek tussen twee toekomstige collega's.

Media- en middelenstrategie

De mediastrategie is gebaseerd op selectiviteit en een geïntegreerde aanpak. Rabobank wil met de campagne de beste kandidaten binnen kunnen halen uit deze gelimiteerde doelgroep. Centraal in de campagne staat een actiesite waarop een gastheer de bezoeker rondleidt en uitnodigt voor een gesprek van bankier tot bankier. De campagne-inzet kent twee fases: primair het bewust maken van de doelgroepen dat Rabobank een aantrekkelijke werkgever is en grootzakelijk bankiers zoekt. In tweede termijn worden voornamelijk functiespecifieke uitingen ingezet die eveneens naar de actiesite leiden. Middelen: advertenties in nationale dag- en weekbladen, vakbladen, radiocommercials, online advertenties, outdoor Schiphol en een intern referralprogramma. Voor gedetailleerde informatie en de actiesite ga naar www.cu-inzendingen.nl
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken