GROOT GLORIX TOILET ONDERZOEK

Unilever / NO TOMATO

Bekijk deze campagne op pagina 265 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Unilever
Titel
Toiletreinigers
Bureau
NO TOMATO
Account
Anouk Benner
Copy
Jacqueline Bastiaansen
Art
Sven Erik Kruyff
Strateeg
Jacqueline Bastiaansen
Opdrachtgever
ERIK LIEBE
RTV-producer
Van de Laar Van Efferen
Fotografie
Peek Reclame-Fotografen
In samenwerking met
Emakina.nl (site)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Unilever
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van NO TOMATO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Glorix als autoriteit op het gebied van toiletreiniging weer ‘King of the toilet’ maken door consumenten te onderwijzen dat er twee verschillende producten nodig zijn om je toilet écht hygiënisch schoon en kalkvrij te houden. Bleek én Gel. Glorix heeft als enige A-merk beide in haar assortiment.

Doelgroep

Iedereen die toiletreinigers gebruikt met de focus op families.

Strategie/Concept

Met een gefaseerde educatieve activatie leert Glorix ‘Nederland’ hoe dat nu eigenlijk moet die pot schoon en fris houden. In fase 1 werd Nederland opgeroepen om deel te nemen aan het online ‘Groot Glorix Toilet Onderzoek’. Dit om een voedingsbodem te creëren voor de grote boodschap van Glorix die in fase 2 werd teruggekoppeld: Glorix Bleek én Gel. Weet Nederland dat wel?

Media- en middelenstrategie

In beide fases is dezelfde mediamix ingezet voor een krachtig bereik binnen de doelgroep. Radio, print en online. In fase 2 is zwaarder ingezet omdat naast de grappige resultaten met name de educatieve resultaten aan Nederland zijn teruggekoppeld.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen