Grolsch #helpdehoreca Live Sessies

Grolsch #helpdehoreca Live Sessies

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
GROLSCH
Bureau
Fitzroy, HPB, Wavemaker
Jaar
2020
Paginanummer
418

Doelstelling

Na de sluiting van de horeca vanwege Covid-19 startte Koninklijk Horeca Nederland het platform #helpdehoreca met de oproep aan consumenten om vouchers te kopen bij hun favoriete horeca. Grolsch wilde bekendheid en betrokkenheid voor het initiatief creëren middels hun favoriete domein: muziek.

Doelgroep

Alle horecaondernemers en bierdrinkers in Nederland.

Merkomschrijving

Grolsch is het meest uitgesproken biermerk van Nederland: bier met karakter, voor mensen met karakter.

Concept

Tijdens de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies gaven 5 Nederlandse zangers via een livestream een intiem concert in hun favoriete - nu lege - café. Tijdens de concerten riepen de artiesten kijkers op om vouchers te kopen bij hun favoriete horeca. In totaal zijn er 5 live sessies georganiseerd.

Media- en middelenstrategie

Een campagne waarin earned en paid elkaar versterkte. De PR campagne i.s.m. met de deelnemende artiesten leverde veel gratis publiciteit op. De concerten werden ook aangejaagd op de eigen social kanalen van Grolsch incl. betaalde promotie. De PR uitrol resulteerde in een mediawaarde van >700.000 euro. Bijna 100.000 mensen keken naar de optredens met een engagementrate van 9.6%.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken