In 2006 is met groot succes de Groene Sint geïntroduceerd als symbool voor eerlijke handel en om het belang van eerlijke cadeaus te bestempelen. Ondanks dit succes, werd 2007 gebruikt om eerlijke handel nóg concreter te maken. Daarom introduceerde Oxfam Novib samen met Tony Chocolonely de eerste eerlijke chocoladeletter (gemaakt onder goede arbeidsomstandigheden en waar een goede prijs voor betaald is)! Jaarlijks worden in Nederland namelijk 20 miljoen chocoladeletters verkocht. Tot op heden was er niet één eerlijk. Als voortrekker van eerlijke handel wilde Oxfam Novib daar wat aan doen. De concrete vorm, de letter, gaf de mogelijkheid de complexiteit van eerlijke handel en het belang van eerlijke cadeaus helder en simpel over te brengen. Wat sterk heeft bijgedragen aan de doelstelling. Het kopen van de letter was niet alleen lekker, maar werkte ook direct als steunbetuiging om overheden en bedrijven e.d. onder druk te zetten er nu ook écht werk van te maken. En met succes, de eerlijke letters konden niet aangesleept worden!