Gratis 24/7 Klantenservice

KPN / TBWANeboko

Nominatie 2012

Bekijk deze campagne op pagina 115 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
KPN
Titel
Gratis 24/7 Klantenservice
Bureau
TBWANeboko
Account
Anneke Bos, Roos Ronner, Hanneke van Slobbe
Copy
Jeroen van de Sande
Art
Jorn Kruijsen
Strateeg
Kees Kalk
Opdrachtgever
Patrick Kuijsters, Aline van Keulen, Marjolein Drenth
Film/Productiemaatschappij
Pink Rabbit
Editor
Annelien van Wijnbergen
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Swantje Hoppe
Fotografie
Arthur Mebius
In samenwerking met
PR: TBWA Busted, Online: Qban, Interne communicatie: Do Company, Making off: 1camera, Media: Mindshare, Onderzoek: Motivaction
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANeboko
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Introduceer de unieke gratis 24/7 Klantenservice én introduceer de nieuwe advertising property en pay-off.

Doelgroep

Iedereen in Nederland; consument en zakelijk.

Strategie/Concept

In de nieuwe merkcampagne van KPN staan vader Erik en zoon Jesse centraal. Jesse leert in zijn jonge jaren alles van zijn vader. Tijden veranderen en de rollen zijn nu omgedraaid, als het om telecom gaat. Maar als je (even) geen beschikking hebt over een handig kind, kun je altijd de gratis Klantenservice bellen, al is het midden in de nacht: KPN doet 't gewoon.

Media- en middelenstrategie

De impact van 24/7 dienstverlening is groot, daarom worden medewerkers geïnformeerd en gemotiveerd met een interne campagne. De brede doelgroep definitie vraagt om een brede middelenmix. In de TVC brengen we vader en zoon tot leven. Outdoor vergroot de zichtbaarheid en herkenning. Dat geldt ook voor online advertising en print, waarmee we tevens specifieke doelgroepen bereiken. In pr gebruiken we indrukwekkende video- en infographics met de grote getallen van de Klantenservice.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen