Een TV-commercial presenteert een spannende, levensveranderende ervaringsprijs die iedereen, ook niet-krassers, kan winnen via een online krasspel. In de commercial zie je hoe een man vlak na het krassen opeens wordt ontvoerd. Na een razendsnelle tocht met jeep en helikopter belandt hij in een duikboot, waar hij per ongeluk een torpedo afschiet. Vlak daarna staat hij - na een even flitsende tocht - weer voor de winkel waar hij begon. “Gouden zeven verandert je leven.” Om mensen vanuit de winkel naar de actiesite te krijgen wordt outdoor ingezet, in combinatie met gratis vouchers voor het online krasspel. De winkeliers delen deze vouchers uit, waarmee je online zevens kunt openkrassen. Als je wint, ga je iets heel spannends meemaken. Net als de man in de commercial. Op de actiesite bewijzen video rapportages over winnaarservaringen dat het je allemaal echt kan overkomen. Het is geen fantasie. Je leven kan ècht veranderen. Het resultaat: Gouden 7 trekt met succes nieuwe spelers aan uit de nieuwe doelgroep en kannibaliseert niet op Half Miljoen, het enige andere 10 euro-lot.