Gooische vrouwen

Gooische vrouwen

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Unilever Nederland/ Andy
Bureau
Alfred International BV.
Jaar
2007
Paginanummer
242

Winnaar 2007

Doelstelling

Het ondersteunen van de herintroductie van Andy allesreiniger, door op een originele manier de aandacht te vragen van de doelgroep en zo Andy weer Top of Mind maken.

Doelgroep

Boodschappers met kinderen.

Concept

Ondanks het “huwelijk” tussen Andy&Cif in 2002, zagen consumenten Andy nog steeds als een belangrijke speler binnen de allesreinigermarkt. In recent onderzoek claimden 96% van de respondenten Andy te hebben gekocht in de laatste 12 maanden, terwijl het niet op het schap stond. Reden om Andy terug op de markt te brengen. Er is gekozen voor een humoristische spot omdat niemand zit te wachten op weer een schoonmaakmiddel dat zichzelf verschrikkelijk serieus neemt.

Media- en middelenstrategie

Andy koos voor een dominante TV introductie. Met behulp van de spot “Gooische Vrouwen” kon Andy laten zien dat schoonmaken leuk kan zijn en tevens goed inhaken op de TV-serie Gooische Vrouwen. Andy heeft deze TV-serie gesponsord dmv billboard inzet en er hebben gerelateerde activiteiten in Life & Cooking plaatsgevonden.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken