Gold Diggers Only

Gold Diggers Only

Categorie
Retail
Adverteerder
House of Pertijs
Bureau
SuperRebel.com
Jaar
2012
Paginanummer
434

Doelstelling

Juwelier Pertijs maakt een transitie van traditionele juwelier naar 'the first watches and jewelry concept store in the world'. De identiteit en campagnes moeten het nieuwe House of Pertijs, gevestigd in Breda, met veel impact bekendmaken.

Doelgroep

House of Pertijs is een 'thuis' voor iedereen die van luxe sieraden, horloges, gadgets en collectors items houdt.

Concept

Je moet maar durven, midden in de crisis een spectaculaire winkel op het hoogste niveau openen. In een tijd dat alles verantwoord en minder moet, gaat House of Pertijs vol voor goud. Tegen de stroom in: Screw the crisis! Het hart van het pand wordt gevormd door een kluis/vitrines in de vorm van een goudstaaf. Dit inspireerde ons tot het doorvoeren van 24-karaat bladgoud als huisstijlkleur. Ook in de introductiecampagne speelt goud een belangrijke rol. Het goud fungeert als een belangrijk statement in sfeervolle lifestyle beelden: for gold diggers only.

Media- en middelenstrategie

In aanloop naar de Grand Opening introduceerde House of Pertijs het duurste billboard ter wereld, vervaardigd van 24-karaat goud. Het gouden billboard was te zien op evenementen. Ondanks strenge beveiliging kregen bezoekers de kans om met het billboard hun eigen statement 'screw the crisis' op Facebook te maken. Een week voor opening plaatste House of Pertijs een outdoor campagne in Breda, met opvallende 'gouden' producten uit de nieuwe collectie. Van de 55 posters werden er 5 met de hand gemaakt en verrijkt met 24-karaat goud. In tegenstelling tot het gouden billboard hingen deze posters zonder bewaking open en bloot in Breda, wat het 'gouden' verhaal voedde. In de maand van de opening werden advertenties geplaatst in landelijke lifestyle glossy's zoals Quote. Ook hierin is de nieuwe huisstijlkleur opvallend aanwezig. Uiteindelijk is elk onderdeel uit de campagne gebaseerd op goud. Van de uitnodiging tot de geserveerde hapjes tijdens de Grand Opening. Wie nu House of Pertijs binnenloopt, ziet meteen waarom: net als in de campagne is goud de meest opvallende eye catcher.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken