Goeiemoggel/ Makkelijk mobiel e-mailen

KPN Zakelijke Markt / N=5 (ism Media Republic)

award
Winnaar 2007

Bekijk deze campagne op pagina 298 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
KPN Zakelijke Markt
Titel
Telecom / Mobiel e-mailen
Bureau
N=5 (ism Media Republic)
Account
Anneke Bos, Barbara le Comte, Robert-Jan Schouten
Copy
Pim Kok
Art
Hakan Coskunsoy
Strateeg
Marc Pieterse
Opdrachtgever
Aline van Keulen, Carolijn Leujes, Annebeth van der Toorn
Film/Productiemaatschappij
Bonkers, Jonathan Herman
Editor
Martin Heijgelaar
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN Zakelijke Markt
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5 (ism Media Republic)
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie winnaars

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Mentaal marktleiderschap claimen voor mobiele data door de doelgroep te overtuigen dat mobiel e-mailen makkelijk is. Tevens de merksympathie vergroten van KPN Zakelijke Markt.

Doelgroep

Ondernemers in het MKB, met een focus op bedrijven tot 10 medewerkers.

Strategie/Concept

De grootste barrières om mobiel e-mail te gebruiken zitten in het toestel. Geen normaal toetsenbord, kleine toetsen en een te klein scherm zijn de redenen om het niet te gebruiken. Daarom legt KPN in de campagne de focus op nieuwe toestellen met een normaal toetsenbord, fatsoenlijke toetsen, een groot en leesbaar scherm én een aantrekkelijk geprijsde databundel. Drempels wegnemen, daar gaat het om. Door het typen van verkeerde teksten om te zetten in gesproken taal ontstond een humoristisch en sympathiek campagne idee. Goeiemoggel was het eerste woord dat spontaan geroepen werd. Een succesvolle campagne die de juiste snaar raakt was geboren. Hij is grappig en heel herkenbaar. De campagne heeft veel rumoer teweeg gebracht en veel ondernemers aangezet om de stap naar mobiel e-mailen te maken. En ook KPN een stuk sympathieker gemaakt. Met de Gouden Loeki als mooiste bewijs.

Media- en middelenstrategie

TV en internet als hoofdmedia. TV omdat dit medium het meest effectief en efficiënt is om grote groepen echt te raken. Op TV staat de barrière centraal, op internet juist het ervaren van het gemak. De campagne kent verschillende doorvertalingen - thematisch en actiematig - naar vakbladen, dagbladen, outdoor, dm, winkelvloer en intern. Niet geheel gepland, maar wel optimaal benut, is de publicitaire vloedgolf die uitging van de commercial. Van voorpagina Telegraaf tot Hart van Nederland, van het journaal tot totale gekte op youtube.com en van Giel Beelen tot Prinses Laurentien, overal was het te zien en te horen. Met o.a. de Kerstpuffel, freecards, deurmatten, mokken, ringtones, het ingenieuze Goeiemoogle.nl (waarbij bestaande sites worden omgezet naar Goeiemoggel taal) en zelfs een carnavalshit is er ingehaakt op het succes van de campagne.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen