GOEDEMORGEN! SPOORT NIET-ONTBIJTERS OP

GOEDEMORGEN! SPOORT NIET-ONTBIJTERS OP

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Campina GoedeMorgen!
Bureau
LEMZ
Jaar
2008
Paginanummer
238

Winnaar 2008

Doelstelling

Sales uplift door GoedeMorgen! te positioneren als oplossing voor een betere ochtend.

Doelgroep

Studenten, jonge gezinnen, jong werkenden.

Concept

Niet-ontbijters zijn een gevaar voor de samenleving en moeten worden opgespoord vanuit de visie: Zonder ontbijt, geen goede morgen. Uit onderzoek blijkt dat niet-ontbijters (25% van Nederland) meer brokken maken in het verkeer, meer blunders maken in werk of studie en vaker snauwen tegen hun partner.

Media- en middelenstrategie

Schade door niet-ontbijters is het probleem. Opsporen maakt het leuk. Het product is de oplossing. Via PR zetten we het probleem op de kaart. In print en outdoor leggen we de link tussen de schade (probleem) en het product (oplossing). Radio roept je op om online te gaan. Daar kun je opsporingsberichten maken voor de niet-ontbijters in je omgeving, en hen een pakje GoedeMorgen! bezorgen. De selectieve media-inzet in de ochtend en rond tank- en treinstations werkt positionerend en kostenefficiënt. Het resultaat is 40% meer verkoop en 220.000 nieuwe gebruikers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken