Goede ideeën beginnen met Douwe Egberts

Goede ideeën beginnen met Douwe Egberts

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Douwe Egberts
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2011
Paginanummer
230

Doelstelling

Douwe Egberts verliest terrein. Mensen switchen steeds vaker naar huismerken en naar andere zetsystemen. Tijd om het merk in beweging te brengen, te vernieuwen en meer van nu te maken. Douwe Egberts wil mensen verbinden en ze inspireren met nieuwe proposities. Met als doel om de merkoverweging en loyaliteit voor het merk te vergroten.

Doelgroep

Koffiedrinkend Nederland. We richten ons primair op switchers. Koffiedrinkers die overgestapt zijn naar private label en andere merken omdat ze denken dat het apparaat bepalender is voor het zetten van een goede kop koffie dan de koffie zelf.

Concept

Douwe Egberts inspireert door te vernieuwen. Met bijzonder vriendelijke espressocapsules die je gewoon in de supermarkt kunt kopen. Met een rijke variatie aan Senseo smaken zodat je ook eens een andere koffie kunt maken. Met de allerbeste koffiebonen die een zeer strenge selectie hebben doorstaan. Douwe Egberts laat mensen de rijke wereld van koffie ontdekken. Dat bewijzen de verschillende bekende Nederlanders die één op één aansluiten bij de specifieke productproposities. Goede ideeën beginnen met Douwe Egberts.

Media- en middelenstrategie

We kiezen bewust voor TV om de boodschap emotioneel te laden en duidelijk onderscheid te maken tussen de verschillende inspirerende proposities. Dat doen we consequent binnen het Goede Ideeën platform. We willen mensen zelf echter ook inspireren. Dus zetten we acties en interactie in. We nodigen mensen via online campagnes en social media uit om zelf aan de slag te gaan met de campagne. En we ontwikkelen laagdrempelige acties om mensen te stimuleren de producten eens te gaan proberen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken