Goed eten is weten wat je eet

Goed eten is weten wat je eet

Categorie
Retail
Adverteerder
PLUS
Bureau
J. Walter Thompson Amsterdam
Jaar
2019
Paginanummer
296

Doelstelling

Lange termijn merkvoorkeur vergroten en korte termijn marktaandeel stimuleren.

Doelgroep

Primaire, secundaire & tertiaire PLUS-klanten.

Merkomschrijving

PLUS' strategie is 'Goed eten. Voor iedereen, elke dag.' Oftewel, PLUS wil goed eten bereikbaar maken voor iedereen. Goed eten heeft voor PLUS 3 pijlers: het eten zelf (bv. smaak), hoe het eten tot stand komt (mvo: met respect voor mens, dier en planeet) en de sociale component van eten (Goed eten is samen eten).

Concept

In deze campagne stond de 2e strategische pijler van PLUS centraal: mvo. De focus lag op de herkomst van producten. Dat vertaalden we in de campagneregel: Goed eten is weten wat je eet.

Media- en middelenstrategie

360 graden: TVC werd ingezet voor breed bereik en emotionele lading. Het online videoformat 'PLUS Pluist 'T Uit' liet in verschillende video's zien waar het eten vandaan komt. Klanten werden bereikt met een katern in de folder, een themamagazine, artikelen op de website en instoremateriaal. De introductie van klimaatneutrale bananen resulteerde in veel PR.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken