GLORIX. DE HOLLANDSE ZEKERHEID VAN HYGIËNISCH SCHOON.

UNILEVER HOME AND PERSONAL CARE / Lowe en Draft

award
Winnaar 2005

Bekijk deze campagne op pagina 244 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
UNILEVER HOME AND PERSONAL CARE
Titel
Glorix
Bureau
Lowe en Draft
Account
William Dixon, Geraldine Sullivan, Janine Vermeltfoort, Katja Bauer, Esther de Kok, Anika Jonker, Mariken Spiekerman (free lance)
Copy
Aad Kuijper, Marcel Vosse
Art
Patrick de Zeeuw, Dagan Cohen, Peter van Driel, Robin Blitzblum
Strateeg
Olaf Kampman, Charles Borremans, Dagan Cohen
Opdrachtgever
FRANK WEIJERS, ANGELA SCHOP, EDGAR BENSCHOP
Film/Productiemaatschappij
Hans Jonkers (Jonkers Hofstee), Productie: Barbra Pronk, Internetbureau: Reddion, Plaatsing billboard: Interbest en Promodukties
Editor
Martin Heijgelaar
Muziek
Golden Earring, Geluid: FC Walvisch
RTV-producer
Peter Burger, Caren van Rooyen
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van UNILEVER HOME AND PERSONAL CARE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lowe en Draft
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving winnaars

Fast Moving

Doelstelling

Glorix op een onderscheidende wijze neerzetten als dé krachtige en betrouwbare reiniger, waarbij de functionele en emotionele benefits van het merk worden benadrukt.

Doelgroep

Alle Nederlandse huishoudens, die op zoek zijn naar zekerheid ten aanzien van hygiëne om daarmee het gezin bescherming te bieden.

Strategie/Concept

Nederlanders vertrouwen al ruim 30 jaar op de grondige hygiënisch reinigende werking van Glorix. In het buitenland (onderweg of op vakantie) wordt veelal duidelijk, hoe hoog de Nederlandse norm ten aanzien van hygiëne eigenlijk is. Door Glorix te koppelen aan deze herkenbare momenten en gevoelens, wordt Glorix synoniem voor de Hollandse zekerheid van hygiënisch schoon. De kracht van dit campagneconcept is, dat de huidige Glorix-proposities binnen dit platform goed gecommuniceerd kunnen worden, terwijl het ruimte laat voor extensies en innovaties.

Media- en middelenstrategie

Nadruk ligt op tv. Daarnaast is er gebruik gemaakt van outdoor-communicatie bij de Nederlandse grens, die volledig in lijn is met de tv-campagne. Deze communicatie benadrukt het relevante moment van de terugkeer naar huis met de Hollandse zekerheid van een hygiënisch schoon toilet.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen