GGZ Van regelgekte naar meer zorg

GGZ Van regelgekte naar meer zorg

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
GGZ
Bureau
Etcetera & Red Urban
Jaar
2017
Paginanummer
266

Doelstelling

De hoeveelheid regels in de geestelijke gezondheidszorg moet gehalveerd worden. Maak Nederland niet alleen bewust van de urgentie, maar breng mensen ook daadwerkelijk in beweging om actie te ondernemen.

Doelgroep

Iedereen die direct of indirect betrokken is bij de geestelijke gezondheidszorg. Van patiënten, familieleden en vrienden t/m politici en hulp- & dienstverleners bij gemeenten en verzekeraars.

Merkomschrijving

GGZ Nederland is de koepelorganisatie van de geestelijke gezondheidszorg.

Concept

Zorgverleners zijn een derde van hun tijd kwijt aan administratie. Daardoor kunnen patiënten hun verhaal onvoldoende kwijt. We creëren maximale, emotionele impact door een patiënt te tonen die er dan maar voor kiest om zijn persoonlijke verhaal op een openbare plek te vertellen. En roepen mensen op om ons manifest 'Minder regelgekte, meer zorg!' te ondertekenen.

Media- en middelenstrategie

1. Maximale free publicity uit persoonlijk aanspreken nieuwe kabinet: NOS-journaals, Telegraaf, etc. 2. Maximale massamediale emotionele impact uit 3 dagen tv en 2 weken social media-video-inzet. 3. Maximale activatie uit de nationale oproep om het manifest te tekenen op www.regelgekte.nl.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken