Gezonder leven is geen wedstrijd

Gezonder leven is geen wedstrijd

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
ZILVEREN KRUIS
Bureau
Dawn
Jaar
2021
Paginanummer
166

Nominatie 2021

Doelstelling

Een sterk en onderscheidend Zilveren Kruis met een nummer 1 positie in merkbekendheid, -voorkeur en -overweging door gezondheid dichterbij te brengen op de manier die bij mensen past. Activeren tot afgeronde TotaalChecks. De opvolgende salescampagne activeert tot het afsluiten van een zorgverzekering en moet zorgen voor groei zodat wij ons marktleiderschap vasthouden.

Doelgroep

Mensen die het gevoel hebben van alles te moeten als het gaat om hun gezondheid. De archetypische ‘gezelligheidszoeker’ met als gezondheidsmotto: je goed voelen, is goed genoeg.

Merkomschrijving

Zilveren Kruis gelooft dat gezondheid meer is dan niet ziek zijn. Veel factoren spelen mee; het is een totaalplaatje. Ook kleine stappen tellen mee.

Concept

Centrale gedachte: Gezondheid is geen wedstrijd. Door te laten zien dat gezonder leven makkelijker is dan je dacht, brengen we een beetje ontspanning in gezondheid. Dat stelt mensen gerust. We zetten de doelgroep zelf in de hoofdrol in heel herkenbare situaties. De film is het hart van de campagne en de basis van alle online doorvertalingen. We zien een man enthousiast aan de slag gaan met de laatste gezondheidstrends. Allemaal duidelijk niet zijn ding. Met relativerende humor brengt Zilveren Kruis de oplossing: gezond leven is elke dag de kleine stappen zetten die bij jóu passen. We roepen op de TotaalCheck te doen die je inzicht biedt in je leefstijl en je helpt ontdekken hoe je makkelijk gezonde stappen zet die bij jou passen. De merkcampagne loopt vloeiend over in een activerende salescampagne. Door te verleiden met relevante vergoedingen sturen we op het afsluiten van een zorgverzekering. Daarbij leggen we steeds de link met onze centrale gezondheidsboodschap.

Media- en middelenstrategie

We kiezen voor kanalen met een groot crossmediaal bereik binnen de doelgroep: tv, radio, online video en social en SEA. En zetten, naast branded articles op nu.nl, ook NUShop in als extra activatiemedium. De film is de basis voor alle visuele middelen, zodat de campagneherkenning optimaal is. Dit geldt voor de merk- én de daaropvolgende salescampagne. Voor de salesactivatie maken we in een serie online doorvertalingen met korte scenes de stappen die meetellen voor je gezondheid concreet, zoals een health check, mindfulness- en slaaptraining.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken