Gezellig on demand

Gezellig on demand

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
VIDEOLAND
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
426

Doelstelling

Videoland brengt al ruim 30 jaar gezelligheid in de Nederlandse huiskamers. Inmiddels is het dé Nederlandse online videodienst waar je onbeperkt naar de beste Nederlandse en Internationale series en films kunt kijken. De doelstelling was dan ook om ervoor te zorgen dat meer mensen Videoland als Video On Demand (VOD) in overweging nemen en uiteindelijk proberen/afsluiten. Een behoorlijke uitdaging in een landschap vol met concurrerende videodiensten.

Doelgroep

Iedereen die Video On Demand televisie wil kijken. De communicatie van Videoland richt zich primair op mensen uit de early majority van de online diensten. Dit zijn mensen met een bovenmodaal inkomen, veelal in de leeftijd 24-40 jaar. In een huishouden van een of twee personen, al dan niet met (jonge) kinderen.

Concept

Videoland is het merk dat al 32 jaar zorgt voor gezellige (film)momenten in de Nederlandse huiskamers. Eerst met videobanden, later met DVD's en de laatste jaren met streaming via Video On Demand. Ook nu brengt Videoland de gezelligheid van vroeger terug in de huiskamer. Met de 'Gezellig On Demand' campagne omarmt Videoland het verleden en bouwt zo gestaag door aan haar positie als waarborg van Nederlandse gezelligheid. De campagne maakt Videoland (opnieuw) relevant door het brede en kwalitatieve aanbod van duizenden titels uit binnen- en buitenland te laten zien. Videoland loopt op dit moment snel in op Netflix.

Media- en middelenstrategie

In een serie video's (uiteraard) op tv en online, radio en printuitingen laten we zien dat Videoland, bekend om de gezelligheid van toen, nu ook On Demand verkrijgbaar is. De uitingen op tv en de always on online videos zijn verdeeld in een branding video en een propositie video met de nieuwste series en films.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken