Gewoon lekker werken joh!

Gewoon lekker werken joh!

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
ACTION NEDERLAND
Bureau
Maximum Recruitment Advertising
Jaar
2019
Paginanummer
306

Nominatie 2019

Doelstelling

Werf 4.000 bijbaners voor de Action winkels in Nederland.

Doelgroep

Jongeren van 15 tot 17 jaar.

Merkomschrijving

Action is de ultrasnel groeiende discounter die heel Europa verovert. Dat klinkt misschien over de top, maar eigenlijk is Action aardig recht door zee met medewerkers die graag in een no-nonsense cultuur werken.

Concept

Als je als organisatie profiteert van je no-nonsense cultuur, dan zou je werving via een no-nonsense campagne moeten gebeuren. Want een bijbaan bij Action is wat het is; geen gezweet in een vette keuken, geen loodzware posttassen aan je fiets en geen pizza's bezorgen in de regen. Gewoon lekker werken. Vakken vullen met leuke collega's. Geen producten met houdbaarheidsdatum, Action houdt het liever simpel. En de sollicitatieprocedure ook: gewoon via WhatsApp. Snel, geautomatiseerd, met een luchtige tone-of-voice... én als eerste ter wereld op deze manier ingezet.

Media- en middelenstrategie

Van april tot en met november 2019 zijn 3 korte online videocommercials ingezet via Facebook, Instagram, Snapchat en YouTube. De resultaten waren overweldigend: 23.579.788 impressies, 207.668 bezoekers, 11.557 gestarte sollicitaties en 8.947 sollicitanten!
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken