#gettheoriginal

KFC / Ogilvy Amsterdam

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 385 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
KFC
Bureau
Ogilvy Amsterdam
Account
Esther de Kok
Copy
Gijs Sluijters
Art
Joris Tol
Strateeg
Rogier van der Werf
Opdrachtgever
Marinho Bouwland, Alexandra Huizer, Marije Wustman
Editor
Joshua Fenton
Muziek
Lab3
RTV-producer
Sanne Groot
Illustraties
Gijs & Joris Art Supply
In samenwerking met
Ogilvy PR, Robot Kittens, Mediabureau ZIGT
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KFC
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Ogilvy Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Benadrukken dat KFC de enige echte specialist is in versbereide kip binnen de QSR-categorie, ondanks pogingen van McDonalds om dit domein te veroveren.

Doelgroep

Mobile savvy jongeren tussen de 16-34.

Strategie/Concept

KFC presenteert, #gettheoriginal. Een binnen 2 weken ontwikkelde, slimme web-app die de kip campagne van McDonalds 'kaapt' en onze doelgroep naar de eigen keten trekt. Scan met je mobiel één van de uitingen van de kipburger van McDonalds en ontvang een coupon om de originele kip bij KFC te halen.

Media- en middelenstrategie

Via PR & influencers werd onze web-app direct een hit. De rest ging vanzelf; met dank aan de media inzet van de concurrent. Of je nu een scan maakte van hun Facebook posts, (D)OOH-uiting, TVC of zelfs menubord in hun restaurants, je zag direct waar je de originele kip haalt. Met dit idee hebben we 3,3 miljoen mensen bereikt, zijn er meer dan 30K scans gemaakt en hebben meer dan 10K mensen hun coupon verzilverd bij KFC. Zo hebben we een dure campagne van de concurrent omgezet in merkaandacht en restaurantbezoek voor KFC.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen