Get the Flow

Get the Flow

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
VODAFONE
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2017
Paginanummer
96

Nominatie 2017

Doelstelling

Creëer sympathie voor het bedrijf Vodafone, en daarmee voorkeur voor het merk Vodafone, door Nederlanders ervan te overtuigen dat het bedrijf mobiele technologie niet alleen gebruikt om mensen te verbinden, maar ook om een positieve bijdrage te leveren aan de Nederlandse maatschappij.

Doelgroep

Primair: alle Nederlanders. Secundair: kinderen die kampen met een stotterprobleem, hun vrienden/vriendinnen en familieleden.

Merkomschrijving

Vodafone is een aanbieder van mobiele telefonie, die haar klanten Powerful Connections aanbiedt en haar communicatie aftekent met de tagline "Power To You". Noot: inmiddels is het merk zich aan het herpositioneren, en wordt de tagline "The Future Is Exciting. Ready?" gebruikt.

Concept

In plaats van een campagne te ontwikkelen, leverden we het bewijs dat Vodafone een positieve bijdrage levert aan onze maatschappij. We ontwikkelden de Get The Flow app: een mobile app waarmee stotterende kinderen samen met anderen, of solo, hun spraak 'flow' kunnen oefenen. Het bleek dat er in ons land heel erg weinig aantrekkelijk oefenmateriaal is voor stotterende kinderen. Nederlandstalige hiphop is enorm populair in deze groep en onderzoek heeft eerder aangetoond dat het stotterprobleem van kinderen verdwijnt als ze zingen of rappen. We boden in de Get The Flow app daarom spraakoefeningen aan die kinderen wél graag wilden doen. Oefeningen met een oplopende moeilijkheidsgraad: van eenvoudige alliteraties tot 'dikke' raps met lastige tongue twisters. We ontwikkelden de app in samenwerking met de Nederlandse Stotter Federatie en verschillende Nederlandse rappers, waaronder niet in de laatste plaats Ali B. Doordat hij via zijn rol in The voice of Holland al met het merk Vodafone wordt geassocieerd, was dat een ideale match. Ook zangeres Miss Montreal, die zelf kampt met een stotterhandicap, werkte mee aan het project.

Media- en middelenstrategie

We zetten vrijwel volledig in op het genereren van free publicity, via pr en een video rondom Mitch, een stotterend jongetje dat door Get The Flow intussen vrijwel niet meer stottert.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken