Get the Flow

Get the Flow

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
VODAFONE
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2017
Paginanummer
464

Nominatie 2017

Doelstelling

Creëer een emotionele connectie met het merk Vodafone, en daarmee merkvoorkeur, door Nederlanders ervan te overtuigen dat het bedrijf mobiele technologie niet alleen gebruikt om mensen te verbinden, maar ook om een positieve bijdrage te leveren aan de Nederlandse maatschappij.

Doelgroep

Primair: alle Nederlanders. Secundair: kinderen die kampen met een stotterprobleem, hun vrienden/vriendinnen en hun familieleden.

Merkomschrijving

Vodafone is een aanbieder van mobiele telefonie, die haar klanten Powerful Connections aanbiedt en haar communicatie aftekent met de tagline "Power To You". Noot: inmiddels is het merk zich aan het herpositioneren, en wordt de tagline "The Future Is Exciting. Ready?" gebruikt.

Concept

In plaats van een campagne te ontwikkelen, leverden we het bewijs dat Vodafone een positieve bijdrage levert aan onze maatschappij met de Get The Flow app. Deze mobile app is een app waarmee stotterende kinderen samen met anderen, of solo, hun spraak 'flow' kunnen oefenen. Onderzoek heeft aangetoond dat het stotterprobleem van kinderen verdwijnt als ze zingen of rappen. Nederlandstalige hiphop is enorm populair onder kinderen en we boden in de app daarom raps aan met een oplopende moeilijkheidsgraad: van eenvoudige alliteraties tot lastige tongue twisters. We ontwikkelden de app in samenwerking met de Nederlandse Stotter Federatie, (de stotterende) Miss Montreal en verschillende Nederlandse rappers, waaronder niet in de laatste plaats Ali B. Doordat hij via zijn rol in The voice of Holland al met het merk Vodafone wordt geassocieerd, was dat een ideale match.

Media- en middelenstrategie

We zetten vrijwel volledig in op het genereren van free publicity. Met pr lieten we o.a. journalisten rap-battles doen met andere journalisten. Met een video rondom het stotterende jongetje Mitch bereikten we dagbladen, radio en online.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken