Get Owned

Get Owned

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
VODAFONE
Bureau
Maak
Jaar
2017
Paginanummer
417

Nominatie 2017

Doelstelling

Creëer een concept dat Vodafone als merk beter laat aansluiten bij jongeren en de gaming cultuur.

Doelgroep

Primair: Jeugd 16-24, secundair: gaming fans

Merkomschrijving

Vodafone is een aanbieder van mobiele telefonie, die graag goed in contact staat met haar jonge klanten.

Concept

Get Owned is een real life game serie op YouTube (branded Vodafone kanaal met IP), waarbij gamers -6 bekende YouTube gamers en 4 fans- de strijd met elkaar aan gaan tijdens real life game challenges. Denk aan racen op het Spa Circuit voor Trackmania of op missie gaan in een verlaten dorp met snipers voor Call of Duty.

Media- en middelenstrategie

Voorafgaand aan de campagne deden we uitgebreid onderzoek naar YouTube's algoritme om zo tot een sterk mediaplan te komen waarin de video's, met de juiste frequentie-dichtheid, relevant werden om als trending video aan de lastig te bereiken doelgroep te serveren. In deze mix van eigen content en content voor externe kanalen -waarin onze dienst en gerelateerde producten een authentieke rol hadden- lieten we de insights van YouTube voor ons merk werken en realiseerden we een bovengemiddeld snelle groei in views en naamsbekendheid, en dat voor 95% organisch.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken