Get Owned

Get Owned

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
VODAFONE
Bureau
Maak
Jaar
2017
Paginanummer
378

Nominatie 2017

Doelstelling

Creëer een concept dat Vodafone als merk beter laat aansluiten bij jongeren en de gaming cultuur.

Doelgroep

Primair: Jeugd 16-24, secundair: gaming fans

Merkomschrijving

Vodafone is een aanbieder van mobiele telefonie, die graag goed in contact staat met haar jonge klanten.

Concept

Get Owned is een Vodafone branded YouTube kanaal waarbij de populairste gamers worden verbonden met hun dedicated achterban. In een seizoen van 3 maanden creëerden we unieke ervaringen voor deze gamers door middel van real life game challenges.

Media- en middelenstrategie

Voorafgaand aan de campagne deden we een uitgebreid onderzoek naar YouTube's algoritme om zo tot een weloverwogen en slim mediaplan te komen waarin de video's, met de juiste frequentie-dichtheid, uitermate relevant werden om als trending video aan de moeilijk te bereiken doelgroep te serveren. In deze optimale mix van eigen content en content voor externe kanalen -waarin onze dienst en gerelateerde producten een authentieke rol hadden- lieten we de insights van YouTube voor ons merk werken en realiseerden we een bovengemiddeld snelle groei in views en naamsbekendheid onder de doelgroep, en dat voor 95% organisch.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken