geschikt / ongeschikt

Koninklijke Landmacht / Publicis/Maximum

Bekijk deze campagne op pagina 442 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Koninklijke Landmacht
Titel
Personeelswerving
Bureau
Publicis/Maximum
Account
Michiel Dammen, Wendy Verhaegh, Liesbeth Goudriaan
Copy
Marcel Hartog, René van der Kroon
Art
Jeroen van Zwam, Corné Wielemaker
Strateeg
Ed Barzilaij, Gertjan Hafkamp, Andries Coppoolse
Opdrachtgever
Paul Klaessen
Film/Productiemaatschappij
BijBrand, Rick Lenzing, NMTrix
Editor
Martin Heijgelaar
Muziek
Geert van Gaalen
RTV-producer
Manon Langelaar
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Koninklijke Landmacht
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis/Maximum
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Personeel
Meer Personeel inzendingen

Personeel

Doelstelling

In een tijd waarin er weinig vacatures zijn, toch contact maken en onderhouden met de doelgroep, zodat wanneer er weer vacatures beschikbaar zijn met de meest geschikte kandidaten uit de database direct contact kan worden opgenomen. Hiermee anticiperen we met de campagne op de te verwachten toekomstige krapte op de arbeidsmarkt.Een tweede doelstelling is het vervullen van vacatures voor knelpuntdoelgroepen (met name technische functies).

Doelgroep

Belangstellenden voor vacatures bij de Koninklijke Landmacht in het algemeen, geschikte kandidaten voor technische functies (knelpuntdoelgroep).

Strategie/Concept

Het geschikt/ongeschikt thema is onverminderd van kracht maar wel aangepast op de wervingsbehoefte van 2010. Via een interactieve multiplayer game 'Keep de focus' en via een interactieve commercial met een zélf te kiezen geschikt of ongeschikt afloop, nodigen we de doelgroep uit zich in te schrijven voor een intelligente gepersonaliseerde online nieuwsmodule genaamd het Vizier (CRM database) en de landmacht Hyve. Daarnaast worden de bezoekers uitgenodigd de knelpuntvacatures te bekijken.

Media- en middelenstrategie

De strategie van 'call-to-action' (ben je geschikt > solliciteer) naar 'call-to-contact' (ben je straks geschikt > houd contact en solliciteer misschien straks) heeft internet als hoofdmedium, een medium met uitgebreide mogelijkheden om in 'contact' te komen maar ook vooral te 'blijven' met de geschikte doelgroepen. Via banners, maar ook via het eigen bestand van het Vizier (30.000), de landmacht Hyve (15.000) en de eigen site werd de multiplayer game 'Keep de focus' en de interactieve commercial onder de aandacht gebracht. Deze konden eenvoudig doorgestuurd worden via de bekende social networks.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen