Genoeg maakt Gelukkig

SIMYO / KOKORO Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 138 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
SIMYO
Titel
Telecom
Bureau
KOKORO Amsterdam
Account
Valery Story, Rosa van der Voorst
Copy
Merlijn van Vliet
Art
Wouter Vanhaeren
Strateeg
Rik Heijmen
Opdrachtgever
Mischa Oudolf, Lieve Gerretsen, Bart Versteijlen, Alex Reijgersberg, Wiely de Woo
Film/Productiemaatschappij
Caviar (regisseur Olaf van Gerwen)
RTV-producer
Rogier Dorant, Eveline Bloemendal
In samenwerking met
Caviar, Tom Kniesmeijer, Martin van der Gaag, Pascal Boogaert, Thomas Reinhold
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SIMYO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van KOKORO Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Creëer op een onderscheidende en relevante manier merkvoorkeur voor Simyo. Verzin een merkthema dat bij Simyo past en bij de behoefte van onze klant.

Doelgroep

Simyo is er voor iedereen die bewust met zijn budget wil omgaan. Deze groep heeft genoeg te besteden, maar wil zelf bepalen waar ze geld aan uitgeven. Dat geldt dus ook voor hun mobiele abonnement. Simyo noemt hen 'Telecomslimmeriken'.

Strategie/Concept

Met het merkthema 'Genoeg maakt Gelukkig' speelt Sim Only Provider Simyo in op een maatschappelijke trend, waarbij steeds meer mensen zich bewust worden van hun eigen consumeergedrag. De Telecomslimmerik ís de bewuste consument die zijn budget bewust besteedt aan datgene dat hij écht nodig heeft. Voor hem is genoeg, genoeg. Dat past bij Simyo, waarbij iedereen door slimme tools inzicht en overzicht krijgt in zijn/haar belgedrag en zo precies kan bepalen wat voor hem/haar 'genoeg' is.

Dit thema vertaalden we in zowel een brede online campagne als in content. In online video komen herkenbare situaties voor die precies zó uitkomen zoals mensen het uitgekiend hebben. En daar haalt iedereen voldoening uit.
Daarnaast inspireerden we de bewuste consument met tips en verhalen over besparen en meer doen met minder, zoals 'Besparen met Apps'. In samenwerking met Bloggers Network creëerden we challenges zoals de 'AppSchoonweek' en de Budget Challenge. Daarnaast werken we samen met Genoeg Magazine. Gezien de reacties, shares en likes van de content raken we hiermee het hart van onze doelgroep.

Media- en middelenstrategie

Simyo kiest bewust niet voor een traditionele aanpak, maar heeft gekozen voor een vernieuwende en geïntegreerde aanpak: niet alleen een campagne maar ook de doorvertaling naar effectieve content.
De concentratie van het mediabudget is online: video, display en influentials. Hierdoor betrekken we de bewuste consument bij onze communicatie en monitoren we de reacties.
Naast vier online commercials waren er interactieve uitingen, zoals een interactieve mini-game en content.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen