GENERATIE KPN

GENERATIE KPN

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KPN Consumentenmarkt
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2009
Paginanummer
120

Nominatie 2009

Doelstelling

Introduceer een overkoepelend campagne thema dat: - de mogelijkheden van KPN op een beeldende manier relevant maakt - KPN op een aspiratieve manier mensen, bedrijven en instellingen dichter bij elkaar laat brengen - de merksympathie voor KPN vergroot heel Nederland aanspreekt en niemand uitsluit - mogelijkheden biedt om per specifieke productpropositie een subdoelgroep aan te spreken

Doelgroep

KPN is er voor iedereen. Voor iedereen in Nederland voor wie contact belangrijk is en betrouwbaarheid doorslaggevend. Per specifieke productpropositie richten we ons op één van de strategische subdoelgroepen: singles/couples, families of senioren.

Concept

We laten met invoelbare concepten zien hoe iedereen in Nederland, op zijn eigen manier, gebruik maakt van de mogelijkheden die KPN biedt. De optelsom van al deze mensen, die gebruik maken van de KPN mogelijkheden, verbindt hen tot één generatie: Generatie KPN.

Media- en middelenstrategie

Het nieuwe campagnethema Generatie KPN wordt in het bijzonder gedragen door de productcampagnes. Wel hebben we er voor gekozen het thema met een korte, intensieve merkcampagne te introduceren. En om de breedte van het thema te laten zien, werden in de campagne voor verschillende leeftijdsgroepen herkenbare situaties getoond. In media is de campagne gestart in outdoor om zichtbaarheid in het straatbeeld te creëren. Daarna gevolgd door drie films om met TV als hoofdmedium de emotionele lading van het thema kracht bij te zetten. Kort daarop zijn er Generatie KPN campagnes voor de specifieke productproposities mobiel, internet en televisie gevoerd, met 360° doorvertalingen op thematisch en actiematig niveau. Door in te haken op actuele, gemeenschappelijke thema’s koppelen we altijd een relevante KPN mogelijkheid aan de verbondenheid van het merk met Generatie KPN.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken