Gemaakt voor elkaar.

Gemaakt voor elkaar.

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Marktplaats
Bureau
Young & Rubicam Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
76

Nominatie 2006

Doelstelling

Marktplaats.nl neerzetten als een vertrouwde plek op het internet waar mensen elkaar kunnen vinden voor tweedehands spullen.

Doelgroep

Alle mensen die het zonde vinden iets weg te gooien of nieuw te kopen. Iedere maand bezoeken meer dan 7 mln van deze mensen Marktplaats.nl.

Concept

We hebben elkaar zoveel te bieden maar we moeten elkaar alleen wel weten te vinden. Iets waar je zelf veel plezier aan hebt beleefd gun je een tweede leven bij iemand waarvan je hoopt dat hij er ook veel plezier van heeft. En omdat Marktplaats zo groot is, is er altijd wel zo iemand dicht bij jou in de buurt. Daarom is Marktplaats “gemaakt voor elkaar”.

Media- en middelenstrategie

Met een tweetal commercials op TV en internet is de emotionele betekenis van Marktplaats neergezet. De eerste commercial speelt in op de emotie van twee mensen die elkaar zonder Marktplaats niet zouden vinden. De tweede commercial laat zien dat er zoveel op Marktplaats is te vinden dat er altijd iemand in de buurt is die heeft wat jij zoekt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken