Geef Oranje dat kleine beetje geluk dat het nodig heeft om na drie verloren finales wél te kunnen winnen: de Geluksvogeltjes waren geboren. Met Geluksvogeltjes als weggever was de brug naar de legendarische Vogeltjesdans als campagnelied snel gelegd. De Vogeltjesdans wordt direct herkend en meegeneuried, maar breed omarmd wordt het oubollige deuntje niet. Om het toch dé oranjehit van dit EK te maken, werd een idee bedacht waarbij iedereen zich in het nummer zou herkennen. Door de inzet van drie uiteenlopende artiesten, volkszanger Wolter Kroes, bariton E.D. Smid en rapper YES-R, was de Vogeltjesdans 2.0 voor iedereen. Als kers op de taart werkte vrijwel het hele Nederlands elftal mee aan de commercial door een deal met Unilever. Alles samen was het een campagne die op alle fronten records brak, met een clip op YouTube, het lied in de hitlijsten, veel aandacht in de media en omzet en bezoekersaantallen in de winkels van C1000. En zelfs toen het Nederlands elftal het land vroegtijdig in de steek liet, bleek de campagne hiertegen bestand door een unieke eenmalige inhaker.