Geluk zit in een klein broekje

Geluk zit in een klein broekje

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
BAVARIA
Bureau
Fama Volat
Jaar
2021
Paginanummer
221

Nominatie 2021

Doelstelling

Bavaria wilde haar positie onder een jongere doelgroep versterken, zonder haar huidige kopersgroep te verliezen.

Doelgroep

m/v van 18 t/m 65

Merkomschrijving

Bavaria is een biermerk

Concept

Het EK voetbal is een mooi en relevant moment voor bier. Kortom, een mooie kans om een salesboost te genereren. Wij Nederlanders zijn niet de meest bijgelovigen, en toch snakken we nog altijd naar net zo'n EK als in '88. Daarom introduceerde Bavaria, samen met jongeren merk Pockies en geheel in 80" stijl, een geluksbroekje. Een hommage aan het EK finale van '88. Toen kreeg het Nederlands elftal, vlak voor aanvang van de finale tegen Rusland, te horen dat ze hun witte (standaard) broekjes moesten ruilen voor Oranje broekjes. Toeval? Wij denken van niet. Want ongeluk zit dan misschien in een klein hoekje, maar Geluk zit in een klein broekje.

Media- en middelenstrategie

In de TVC, met in de hoofdrol Berry van Aarle, vertellen we kort hoe het broekje tot stand is gekomen. Daarnaast maakten we slim gebruik van populaire influencers. PSV spelers Dumfries & Malen, Bjorn van der Doelen, Daan Boom en Aad de Mos hadden in hun posts allemaal ons geluk aan de kont hangen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken