GELE TONG

GELE TONG

Categorie
Durables
Adverteerder
Schoenfabriek Wed. J.P. van Bommel
Bureau
vOSCH communicatie-adviesbureau
Jaar
2008
Paginanummer
220

Nominatie 2008

Doelstelling

De doelgroep attenderen op een opmerkelijk najaarsmodel sneaker d.m.v. een humoristische campagne waarin Floris zichzelf relativeert door ‘ogenschijnlijk’ per ongeluk een geniaal ontwerp te ontwikkelen. De uitingen bevestigen het coole imago dat Floris niets hoeft te doen om een succesvol schoenontwerper te zijn én te blijven! De commercial heeft als doel in te spelen op de onbewuste desirabilty van de jeugdige doelgroep om succesvol te zijn zonder daar veel voor te hoeven doen.

Doelgroep

Modebewuste mannen en vrouwen c.q. jongens en meisjes met een bovengemiddelde interesse in o.a. vormgeving, muziek, kleding en cultuurinvloeden. Deze groep is op zoek naar authentieke merken en heeft een filter ontwikkeld tegen de oppervlakkige advertising die dagelijks via de media op hun afgevuurd wordt.

Concept

Floris van Bommel krijgt op de werkvloer van zijn mede-ontwerpers het uiteindelijke ontwerp van de najaarscollectie sneakers te zien. Floris bekijkt het resultaat en is enigszins verbaasd over het feit dat zij het najaarsmodel in geel hebben uitgevoerd, in plaats van een donkere kleur, kenmerkend voor deze tijd van het jaar. Impulsief vraagt Floris om een spuitbus wat autolak blijkt te zijn. Floris grijpt de schoentong voor houvast en spuit de schoen, met als resultaat: een glanzende bruine sneaker met een (nog) gele tong. Floris toont op triomfantelijke wijze het nieuwe resultaat alsof dit vooraf zijn intentie was!

Media- en middelenstrategie

Commercials in alle bioscopen in de Benelux. 1/1 en 2/1 pagina advertenties in diverse modemagazines. Displays op de winkelvloer en een speciale web-site.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken