Geld verdient… Vakantie!

Geld verdient… Vakantie!

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ASN Bank
Bureau
Team Bruns/Imagine
Jaar
2012
Paginanummer
162

Doelstelling

De vorig jaar met een SAN Accent bekroonde corporate tv-commercial van de ASN Bank, waarin de ASN Bank de consument probeert ervan bewust te maken dat hij een keuze heeft om geld ten kwade of ten goede aan te wenden, nu een actiematig vervolg te geven om de consument in die keuze te helpen. De doelstelling was om voor het Bio Vakantieoord zoveel mogelijk fondsen te werven om gehandicapte kinderen een leuke vakantie te bezorgen.

Doelgroep

Bestaande ASN klanten en potentiele nieuwe klanten.

Concept

Tijdens de vakantiegeld periode werden in diverse media de ASN Bank communicatie doelgroepen opgeroepen om met hun vakantiegeld een rekening ASN Ideaalsparen te openen of te storten op een al bestaande rekening. Een actie van 2,5 maand waarbij de ASN Bank per nieuw geopende rekening of bij storting van ten minste €1500.- op een bestaande rekening, € 5.- uit eigen middelen doneerde aan het Bio Vakantieoord. In de creatieve uitwerking is gebruik gemaakt van bestaande beelden van het Bio Vakantieoord om zo authentiek mogelijk over te komen en daarmee de nostalgische verbondenheid met het Bio Vakantieoord te benadrukken. Het resultaat was uiterst succesvol. 61.091 ASN klanten en 3.666 nieuwe klanten hebben gezamelijk meer dan € 246 miljoen aan spaargeld gestort. Nog belangrijker was dat aan het Bio Vakantieoord een cheque ter waarde van €323.785.- kon worden overhandigd.

Media- en middelenstrategie

Deze actie werd ondersteund met een 25 seconden tv-commercial, een radiocommercial en advertenties, onder meer in eigen media als het klantenmagazine Ideaal. Een speciale 'Biometer' op de website gaf de stand aan. Verder werd de actie onder de aandacht gebracht met online banners en berichten op Facebook en Twitter.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken