GELD KAN IETS DOEN. DAT IS HET IDEE.

Rabobank Nederland / N=5

award
Winnaar 2009

Bekijk deze campagne op pagina 182 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Rabobank Nederland
Titel
Financiële dienstverlening
Bureau
N=5
Account
Anneke Bos, Leontien Twijnstra
Copy
Romke Oortwijn
Art
Peter Hebbing
Strateeg
Marc Oosterhout
Opdrachtgever
STEFAN WINK, NIELS VAN DE VELDE, TOM VAN LAARHOVEN
Film/Productiemaatschappij
Bonkers (Regisseur: Michael Wong)
Editor
Michael Horvers
Muziek
‘You’re so cool’, Hans Zimmer
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Peter Hebbing/Michael Wong, Ruud Hoornstra
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rabobank Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel winnaars

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

De voorkeurspositie van Rabobank als private bank vergroten.

Doelgroep

Ex-ondernemers in de leeftijd van 50 tot 75 jaar met een vermogen van meer dan 2 miljoen.

Strategie/Concept

Geld kan iets doen. Dat is het concept. Na de kredietcrisis hebben ook vermogende mensen behoefte aan een bank met ideeën. Aan een private bank die het anders doet. In tegenstelling tot andere private bankers kijkt de Rabobank als coöperatieve bank verder dan het geld en het opbouwen van vermogen. De Rabobank helpt mensen ook iets te doen met hun vermogen. De campagne laat daarom vijf verschillende private banking-klanten zien die vertellen hoe zij samen met Rabobank hun droom hebben waargemaakt. Deze verhalen zijn gebaseerd op waargebeurde cases. We zien een echtpaar dat een theeplantage in China is begonnen, een vader die zijn zoon heeft geholpen bij het lanceren van een computergame, een dame die een weeshuis in Peru heeft gebouwd, een dame die graan is gaan verbouwen in Tanzania, en een man die piano’s heeft geschonken aan verpleegtehuizen en zorginstellingen.

Media- en middelenstrategie

Tv is ingezet omdat hiermee het grootste bereik wordt opgebouwd. Bovendien kan het de emotie toevoegen die de corporate boodschap aantrekkelijker maakt. Daarnaast zijn radio en print ingezet om de boodschap van de TVC te ondersteunen en concretiseren. Daarnaast kregen de lokale Rabobanken de bouwstenen om de campagne door te vertalen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen