GEEN UITZENDING GEMIST

VARA / RICH

Bekijk deze campagne op pagina 608 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
VARA
Titel
VARA Gids
Bureau
RICH
Account
Brenda Vermaat
Copy
Allard Jaspars, David Cohen de Lara
Art
Joeri Jansen, Jurgen Flick
Strateeg
Marieke van den Berg
Opdrachtgever
DAAN VAN ROSSUM, WINNIE MOLTMAKER, CHRIS BUUR
Film/Productiemaatschappij
Filmenzo
Editor
Rogier Gerritsen
RTV-producer
Brenda Vermaat
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VARA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van RICH
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

De launchcampagne van de geheel vernieuwde VARAgids moet de doelgroep de ogen openen voor de waarde die een goede gids toevoegt aan de consumptie van televisie, radio en internet. Werf nieuwe abonnees, behoud bestaande abonnees en stimuleer losse verkoop.

Doelgroep

Kosmopolieten rond de 35 jaar. Ze hebben weinig vrije tijd, dus behoefte aan een gids die ze, op hun smaak gecatered, helder, duidelijk en bondig vertelt waar en wanneer de mooie dingen in het media-aanbod te vinden zijn.

Strategie/Concept

Het programma-aanbod wordt steeds groter. Dit betekent niet dat het aanbod ook verbetert. VARAgids positioneert zich letterlijk als een gids die je door het aanbod heen leidt. De campagne stuurt consumenten naar www.geenuitzendinggemist.nl. Op deze website wordt de nieuwe gids onthuld. Matthijs van Nieuwkerk brengt de gids er persoonlijk tot leven.

Media- en middelenstrategie

Wildplakken en bannering in teasefase, gevolgd door radio, dagbladen en advertenties in tijdschriften en in de gids. Alle middelen verwijzen naar de actiesite.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen