Televisie wordt voor alle communicatierichtingen ingezet als hoofdmedium. Waar nodig wordt televisie aangevuld met outdoor en/of radio om specifieke acties te communiceren en snel een hoog bereik op te bouwen. Dagbladen worden ingezet om acties te ondersteunen of om op deelproposities lage prijzen te claimen. In de winkel wordt het thema vertaald naar aanbod en aanbiedingen. De C1000 weekfolder vormt met keiharde aanbiedingen het bewijs voor de juiste prijs-kwaliteitverhouding. Wekelijks verschijnt Lekker Eten Zonder Fratsen, met daarin zes heerlijke, maar eenvoudig te bereiden recepten. Eenmaal per jaar worden al deze recepten verzameld in het Lekker Eten Zonder Fratsen kookboek. Omdat de Efteling in het voorjaar weer opengaat, kun je bij C1000 door middel van Eftelingzegels sparen voor 6 euro korting op de toegangskaartjes. En dat scheelt. In het najaar heeft C1000 de Pakkettenactie. Bij iedere 10 euro krijg je een spaarzegel waarmee je kunt sparen voor een gratis pakket boordevol boodschappen.