Geef kinderen hun spel terug

Geef kinderen hun spel terug

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
SIRE
Bureau
Alfred
Jaar
2011
Paginanummer
390

Nominatie 2011

Doelstelling

SIRE wil het gedrag langs de lijn bij jeugdsport veranderen door ouders en begeleiders zich te laten realiseren dat hun gedrag het spelplezier van (hun) kinderen in de weg kan staan. Met deze campagne wil SIRE mensen bewust maken van het probleem en het bespreekbaar maken. Want 46% van de ouders ergert zich aan het gedrag van andere ouders, slechts 15% durft hen erop aan te spreken.

Doelgroep

Ouders van sportende kinderen in de leeftijd van 5-15.

Concept

57% van de ouders erkent dat opgekropte doordeweekse stress de belangrijkste oorzaak is van hun negatieve gedrag langs het veld. Vandaar dat dit het uitgangspunt is geworden van de creatieve invulling. Met de themaregel "laat maandag tot en met vrijdag op zaterdag thuis." Wordt op speelse wijze de spiegel voorgehouden. En met de logische vraag "Hoe was je week?" wordt dit gedrag bespreekbaar gemaakt.

Media- en middelenstrategie

De aanjager van de campagne waren tv en radio, gevolgd door boarding, print, social media en promotiepakketten. Een volledig geïntegreerd programma.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken