Geef kinderen een toekomst

UNICEF / Roorda Reclamebureau

Nominatie 2010

Bekijk deze campagne op pagina 422 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
UNICEF
Titel
Non-profit organisatie
Bureau
Roorda Reclamebureau
Account
Judit de Graaff, Dewi van der Kolk
Copy
Edward van Tilburg
Art
Mart Boudestein
Strateeg
Jan Oldenburger
Opdrachtgever
Heske Verburg
Film/Productiemaatschappij
UNICEF
Editor
Taco Arts
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Marcel Ossendrijver
Fotografie
Pieter Huisman (cameraman), Daimon Xanthopoulos (fotograaf)
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van UNICEF
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Roorda Reclamebureau
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Kinderen zijn onze toekomst. UNICEF wil, als de grootste en meest succesvolle organisatie gericht op hulp aan kinderen wereldwijd, kinderen een toekomst geven door nu te helpen met daadkrachtige interventies. Daarvoor heeft UNICEF een bijdrage nodig van iedereen die ook kinderen een toekomst wil geven. Liever vandaag nog dan morgen.

Doelgroep

35-Plussers die zich willen inzetten voor kinderen in nood over de hele wereld.

Strategie/Concept

UNICEF voert het hele jaar campagne om de situatie van kinderen wereldwijd te verbeteren. In de voorjaarscampagne, tijdens het WK in Zuid-Afrika laat UNICEF zien dat veel kinderen al vanaf hun geboorte met 1-0 achter staan. UNICEF ontwikkelde het Sports For Development programma waarin sport wordt ingezet als middel om kinderen te bereiken die anders onbereikbaar zouden blijven. Tijdens en na het sporten wordt hen bijvoorbeeld aids-voorlichting gegeven. Zo wordt sport meer dan 'n spelletje. En het begin van een betere toekomst. Vanaf het najaar 2010 is UNICEF de strijd tegen acute en chronische ondervoeding aangegaan. Want jaarlijks sterven ongeveer 3 miljoen kinderen aan ondervoeding. De eerste 1000 dagen (vanaf de conceptie) van een kind zijn cruciaal om levenslange gezondheidsproblemen en ontwikkelachterstand door ondervoeding te voorkomen. Daarom ontwikkelde UNICEF het 1000 dagen plan. Met deze structurele hulp kan UNICEF de toekomst van kinderen veilig stellen.

Media- en middelenstrategie

Vanwege de grootte van de doelgroep en het belang van de boodschap is voor een massamediale campagne gekozen. Voor de Sports for Development campagne is tv, print en online ingezet (tijdens het WK in Zuid-Afrika). Voor de najaarscampagne is tv, print, outdoor en online ingezet.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen