Geef kinderen een toekomst

Geef kinderen een toekomst

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
UNICEF
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2010
Paginanummer
422

Nominatie 2010

Doelstelling

Kinderen zijn onze toekomst. UNICEF wil, als de grootste en meest succesvolle organisatie gericht op hulp aan kinderen wereldwijd, kinderen een toekomst geven door nu te helpen met daadkrachtige interventies. Daarvoor heeft UNICEF een bijdrage nodig van iedereen die ook kinderen een toekomst wil geven. Liever vandaag nog dan morgen.

Doelgroep

35-Plussers die zich willen inzetten voor kinderen in nood over de hele wereld.

Concept

UNICEF voert het hele jaar campagne om de situatie van kinderen wereldwijd te verbeteren. In de voorjaarscampagne, tijdens het WK in Zuid-Afrika laat UNICEF zien dat veel kinderen al vanaf hun geboorte met 1-0 achter staan. UNICEF ontwikkelde het Sports For Development programma waarin sport wordt ingezet als middel om kinderen te bereiken die anders onbereikbaar zouden blijven. Tijdens en na het sporten wordt hen bijvoorbeeld aids-voorlichting gegeven. Zo wordt sport meer dan 'n spelletje. En het begin van een betere toekomst. Vanaf het najaar 2010 is UNICEF de strijd tegen acute en chronische ondervoeding aangegaan. Want jaarlijks sterven ongeveer 3 miljoen kinderen aan ondervoeding. De eerste 1000 dagen (vanaf de conceptie) van een kind zijn cruciaal om levenslange gezondheidsproblemen en ontwikkelachterstand door ondervoeding te voorkomen. Daarom ontwikkelde UNICEF het 1000 dagen plan. Met deze structurele hulp kan UNICEF de toekomst van kinderen veilig stellen.

Media- en middelenstrategie

Vanwege de grootte van de doelgroep en het belang van de boodschap is voor een massamediale campagne gekozen. Voor de Sports for Development campagne is tv, print en online ingezet (tijdens het WK in Zuid-Afrika). Voor de najaarscampagne is tv, print, outdoor en online ingezet.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken