Geef adem

Geef adem

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
LONGFONDS
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2020
Paginanummer
298

Nominatie 2020

Doelstelling

De ernst én omvang van longziekten moeten worden aangewakkerd. De actuele Corona situatie vergroot de noodzaak en urgentie en dient als voedingsbodem voor impact en extra donaties.

Doelgroep

Iedereen die een bijdrage wil leveren aan de strijd tegen longziekten.

Merkomschrijving

Het Longfonds zet zich met hart en ziel in voor een wereld waarin iedereen vrij kan ademhalen.

Concept

Met een landelijke campagne wordt aandacht gevraagd voor een onderwerp dat alle longziekten verbindt: benauwdheid. Vrij kunnen ademen is voor 1,2 miljoen Nederlanders namelijk niet vanzelfsprekend. Juist deze mensen staan centraal in de campagne die laat zien welke impact het hebben van een longziekte op je leven heeft. Om dat voelbaar te maken 'ademt' de campagnevideo zelf ook. Deze campagne introduceert het activerende merkthema 'geef adem'. Een thema dat de missie van het Longfonds weergeeft en tegelijkertijd een positief handelingsperspectief biedt.

Media- en middelenstrategie

De campagne wordt uitgerold via TV, radio, online video en sociale kanalen. De verhalen van de hoofdpersonen worden gedeeld via eigen middelen en PR. Doneren kan o.a. door 'geef adem' te sms-en naar 4004.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken