Het doel is dat de boer een eerlijke prijs krijgt voor veilig en duurzaam in Nederland geproduceerd voedsel. De campagne dient meer waardering voor, inzicht in en begrip voor de positie van de boer te creëren. Een positieve campagne met een eerlijk verhaal waarin feiten en emotie hand in hand gaan. Vanuit Royal Agrifirm Group, maar de campagne is niet bedoeld om Agrifirm beter op de kaart te zetten; het merk Agrifirm heeft een ondergeschikte rol.
De NL landbouw staat wereldwijd aan de top als het gaat om kringlooplandbouw, dierenwelzijn, CO2 footprint, efficiëntie in gebruik van meststoffen en gewasbeschermingsmiddelen. Agrifirm ontwikkelt en levert deze voor 'haar boeren'.
"Gebruik je boerenverstand!" is een onorthodoxe bewustwordingscampagne die Nederland wil laten inzien hoe de prijsverdeling van de voedselprijzen inkomsten is.
Awareness-Interaction: Smart research d.m.v. gamification.
Awareness-Free Publicity / PR: Persbericht uitkomsten gamification fase. Awareness-Activation: RTV commercials, display advertising en online video's met de CtA: de intentieverklaring.