Het doel is dat de boer een eerlijke prijs krijgt voor veilig en duurzaam in Nederland geproduceerd voedsel. De campagne dient meer waardering voor, inzicht in en begrip voor de positie van de boer te creëren. Een positieve slimme campagne met een eerlijk verhaal waarin feiten en emotie hand in hand gaan.
De NL landbouw staat wereldwijd aan de top als het gaat om kringlooplandbouw, dierenwelzijn, CO2 footprint, efficiëntie in gebruik van meststoffen en gewasbeschermingsmiddelen. Agrifirm ontwikkelt en levert deze voor "haar boeren".
"Gebruik je boerenverstand!" is een onorthodoxe bewustwordingscampagne die Nederland wil laten inzien hoe de prijsverdeling van de voedselprijzen zijn. Research hoeft niet saai te zijn en een campagne hoeft niet te pushen. Creëer bewustwording d.m.v. activering bewustzijn van de doelgroep!
Awareness-Interaction: Smart research d.m.v. Gamification.
Awareness-Free Publicity / PR: Persbericht uitkomsten gamification fase. Awareness-Activation: RTV commercials, display advertising en online video's met de CtA; de intentieverklaring.