GayVillage

STICHTING ROZE MAANDAG / Scheepens

Nominatie 2014

Bekijk deze campagne op pagina 324 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
STICHTING ROZE MAANDAG
Titel
Evenement
Bureau
Scheepens
Account
Kim de Kort
Copy
Luuk Paulussen, Bram Giesen
Art
Luuk Paulussen, Bram Giesen
Opdrachtgever
Naud van de Wijngaart
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van STICHTING ROZE MAANDAG
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Scheepens
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Iedereen kent Roze Maandag als één van de grootste gay-evenementen van Nederland. Echter, stichting Roze Maandag komt ook op voor de homogemeenschap in Nederland. Dit jaar wilde stichting Roze Maandag homo-emancipatie op de kaart zetten en minder aandacht besteden aan het evenement zelf.

Doelgroep

Een zo breed mogelijk publiek. Homo-emancipatie gaat iedereen aan. Of je nu homo of hetero bent. Jongere of oudere.

Strategie/Concept

We introduceerden Gayvillage. Een gated community in Tilburg, exclusief voor homo's, lesbiennes en transgenders, waar je kunt leven tussen gelijken. Alleen... GayVillage was niet echt. Het was een hoax, bedoeld om controverse te creëeren, want dat is nodig om homo-emancipatie op de kaart te zetten.

Media- en middelenstrategie

GayVillage werd serieus geïntroduceerd door een vastgoedontwikkelaar, een makelaar en de Gemeente Tilburg via een persbericht, ondersteund door een website. Vanaf dat moment stortte de nationale en internationale pers zich op het bericht. Een campagne die was ingestoken op (gratis) publiciteit.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen