Gayday! Gayday!

Gayday! Gayday!

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
STICHTING ROZE MAANDAG
Bureau
Scheepens reclame adviseurs
Jaar
2013
Paginanummer
373

Doelstelling

Aandacht genereren rondom een van de grootste gay-evenementen van Nederland, Roze Maandag, dat ieder jaar gehouden wordt op de kermis van Tilburg.

Doelgroep

Een zo breed mogelijk publiek. Roze Maandag is een feest voor iedereen. Of je nu hetero, homo, lesbisch of bi bent.

Concept

Onder de vlag 'Gayday! Gayday!' organiseerden we de grootste roze invasie uit de historie van Tilburg. In een handgemaakte maquette veroverden roze speelgoedsoldaatjes het nagebouwde Tilburgse centrum.

Media- en middelenstrategie

In de maquette is het campagnebeeld gefotografeerd, maar ook een stop-motion video gemaakt die online gedeeld werd. Posters sierden de lokale horeca-gelegenheden, er was een guerrilla-actie en facebook en twitter werden veelvuldig ingezet. Nieuw deze editie was de speciale Roze Maandag app. Hierop konden bezoekers op de dag zelf precies zien waar het feest te doen was en hun foto's voorzien van een roze filter via InstaGay.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken