Gall & Gall De Huiskamerquiz

Gall & Gall De Huiskamerquiz

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
GALL & GALL
Bureau
Dept
Jaar
2020
Paginanummer
61

Nominatie 2020

Doelstelling

Gall & Gall een rol geven in het samenbrengen van familes en vrienden tijdens de eerste lockdown.

Doelgroep

Iedereen die het sociale contact miste

Merkomschrijving

Gall & Gall is de grootste slijterij van NL.

Concept

De Gall & Gall Huiskamerquiz: een digitale quiz waarbij 6 mensen op 6 verschillende apparaten met elkaar konden quizzen met de camera aan. Met Patrick Mertens als host was het een waar feestje. Deze quiz duurde 10 minuten. We lanceerden 3 weken lang per week een nieuwe, gesponsord door een andere partner. In de pauze werd een cocktail gemaakt door een shaker ter inspiratie. De winnaars lieten tevens hun e-mailadres achter. Zo werd de klantenbase groter en werd er meer drank van partners verkocht. Zo konden ze mooi profiteren van onze digitale infrastructuur.
De quiz bleek een groot succes met 615.639 gespeelde minuten (1 jaar en 3 maanden aan speeltijd), of zoals Gall & Gall het het treffend zei: "Ruim 60.000 bezoekjes van 10 min aan onze winkel".

Media- en middelenstrategie

Nieuwsbrieven, organische social content op alle kanalen en paid social media, die activeerde om deel te nemen (via een simpele swipe up).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken