Ga voor goud met Delicieux van Lidl

Ga voor goud met Delicieux van Lidl

Categorie
Retail
Adverteerder
LIDL
Bureau
Lidl, Joe Public Take Away Advertising
Jaar
2018
Paginanummer
342

Nominatie 2018

Doelstelling

Marktaandeelgroei tijdens feestdagen voor Lidl, door focus op het Delicieux-assortiment.

Doelgroep

Primaire & secundaire Lidl shoppers.

Merkomschrijving

Dat bij Lidl de prijs-kwaliteit verhouding van de dagelijkse boodschappen onovertroffen is, weten de meeste Nederlanders inmiddels. Tijdens de feestdagen gaat Lidl nog een stapje verder. Met het hoogwaardige Delicieux-assortiment maakt Lidl luxe beschikbaar voor iedereen: producten van de allerhoogste kwaliteit voor een ongekend laag prijsje.

Concept

Met de luxe Delicieux-artikelen kan iedereen met de feestdagen 'voor goud' gaan. Zo ook gouden Televisierring-winnaar Beau van Erven Dorens, die zijn dispuutgenoten op bezoek heeft. Iedereen is onder de indruk van de kwaliteit en denkt dat Beau 'speciale adresjes' hiervoor heeft. Dat is ook zo, hij haalt het bij mr Dell... Lee Dell!

Media- en middelenstrategie

Print (magazine), TV (top-10 Gouden Loeki), radio, OLV en OOH (ook trams). Verdieping met recepten en tips op site, print, display en social media. Ook de winkelvloer kleurt goud. De campagne is doorvertaald naar een aparte TVC met Beau, gericht op werving van nieuwe medewerkers, met de boodschap 'jij bent goud waard!'
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken