Ga toch krassen. Dan win je nog eens wat.

De Lotto / DDB Amsterdam

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 97 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
De Lotto
Titel
De Lotto
Bureau
DDB Amsterdam
Account
Marleen Lieferink, Saskia Horssen, Stephanie van der Klift
Copy
Dylan de Backer
Art
Joris Kuijpers
Strateeg
Gerrit Winkel
Opdrachtgever
Pascal Koot, Jennifer Nijhof
Film/Productiemaatschappij
Czar.nl
Editor
Marc Bechtold
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Vanessa Janssen
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van De Lotto
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Vergroten van TOMA van Krasloten als de Loterij waar je de grootste kans maakt op aantrekkelijke prijzen.

Doelgroep

Kerngroep 20-44 jaar. Zowel man als vrouw. Spelen wel Krasloten maar ook concurrerende merken omdat ze daarmee denken hun droom van een grote klapper te kunnen verwezenlijken.

Strategie/Concept

In tegenstelling tot andere loterijen in Nederland die zich richten op de grote klapper, verdeelt Krasloten het geld onder meerdere mensen. Krasloten is een product voor mensen met wensen in plaats van dromen. Creatief is gekozen voor het laten zien van een situatie waarin met veel overtuiging pogingen worden gedaan om de top te bereiken. Ze kunnen echter beter gaan krassen. Dan winnen ze nog eens wat.

Media- en middelenstrategie

TV heeft de thematiek van de campagne neergezet. De geïntegreerde middeleninzet is enerzijds gericht op het uitbouwen en verder laden van het thema en anderzijds specifiek afgestemd op het creëren van de zo belangrijke TOMA op en in de buurt van verkooppunten. TVC Synchroonzwemmers

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen