Ga toch krassen. Dan win je nog eens wat.

Ga toch krassen. Dan win je nog eens wat.

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
De Lotto
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
97

Nominatie 2006

Doelstelling

Vergroten van TOMA van Krasloten als de Loterij waar je de grootste kans maakt op aantrekkelijke prijzen.

Doelgroep

Kerngroep 20-44 jaar. Zowel man als vrouw. Spelen wel Krasloten maar ook concurrerende merken omdat ze daarmee denken hun droom van een grote klapper te kunnen verwezenlijken.

Concept

In tegenstelling tot andere loterijen in Nederland die zich richten op de grote klapper, verdeelt Krasloten het geld onder meerdere mensen. Krasloten is een product voor mensen met wensen in plaats van dromen. Creatief is gekozen voor het laten zien van een situatie waarin met veel overtuiging pogingen worden gedaan om de top te bereiken. Ze kunnen echter beter gaan krassen. Dan winnen ze nog eens wat.

Media- en middelenstrategie

TV heeft de thematiek van de campagne neergezet. De geïntegreerde middeleninzet is enerzijds gericht op het uitbouwen en verder laden van het thema en anderzijds specifiek afgestemd op het creëren van de zo belangrijke TOMA op en in de buurt van verkooppunten. TVC Synchroonzwemmers
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken