Ga door met mijn strijd

STICHTING ALS NEDERLAND / Publicis

Bekijk deze campagne op pagina 320 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
STICHTING ALS NEDERLAND
Titel
Non Profit / Patiënten organisatie
Bureau
Publicis
Account
Marcella Beekman
Copy
Marcel Hartog
Art
Jeroen van Zwam, Steef Nijhof, Dave Fransen, Mats Wilke, Ruben van Dijk
Strateeg
Bianca van den Boogaard, Lex Noteboom
Opdrachtgever
Ineke Zaal, Gerrit-Jan Blok, Inge Metz, Arnout Bloys van Treslong
Film/Productiemaatschappij
Olaf van Gerwen
Editor
Francisco Rodriguez Bouzas
Muziek
Robin Schlösser
Fotografie
Lukas Göbel, Jan Hibma
In samenwerking met
Starcom Mediavest Group
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van STICHTING ALS NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Een aanzienlijke groei in donaties zowel vanuit directe fondsenwerving, als uit diverse sponsoractiviteiten.

Doelgroep

Iedere Nederlander boven de 18 jaar.

Strategie/Concept

Een nieuwe groep patiënten heeft inmiddels opnamen gemaakt, met een persoonlijke oproep om door te gaan met hun strijd. De uitingen zullen wederom pas in de media verschijnen, nadat de deelnemers zijn overleden. En deze keer komen ze direct ter zake. Als engelen met een commerciële missie promoten ze specifiek onderzoek en sponsoracties als de Tour du ALS en de Amsterdam City Swim. Ook is afgesproken dat er ingehaakt kan worden op de actualiteit, zoals de Ice Bucket Challenge. En er is nog iets: de campagnedeelnemers weten details van locaties en data van toekomstige activiteiten. Alsof ze er nog steeds zijn en met ons meekijken.

Media- en middelenstrategie

Ook de vervolgcampagne is volledig ingezet in gratis ter beschikking gestelde media. Wanneer Gerrit Groeneveld als eerste deelnemer van de nieuwe groep overlijdt, verschijnt z'n oproep in print, op radio en tv, in de bioscoop en online via bannering en Gerrits eigen Twitter-account. Maar ook op straat, in het FC Twente-stadion en op de Ziggo Dome. PR speelt een belangrijke rol. De nieuwe campagne wordt gelanceerd bij Hart van Nederland, gevolgd door een item bij Pauw& Witteman. Patiënten en familieleden vertellen hun verhaal in blogs, kranten en tijdschriften en op tv.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen